Интервю на И Джун Ги за списание “Singles”


Докато се подготвяхме за фото сесията, малката врата пред студиото бе претрупана от дузина фенове. Някои от тях говорещи на корейски, други на японски, всички те се бяха озовали тук в преследване на стъпките на И Джун Ги. Те наобиколиха буса на актьора като по система и му подаваха малки подаръци и го поздравяваха. Очаквах хората да тичат след него, но нищо от това, от което се тревожех, не се случи. И Джун Ги поздрави всеки един фен и благодари, че са дошли тук. Навярно тези фенове неуморно го следват от дома му до офиса. И все пак не забелязах следа от негативна емоция от него към тях. След това дори самият той каза: “Благодарен съм на феновете, че следят графика ми и ме подкрепят.”
Като се замисля, той провежда фен срещи, след като приключи работа по настоящата си драма.
“Много е неудобно да говоря сам пред хиляди фенове. А и може да е скучно, ако само говоря. Ще приключим с кимане на глава, без на наистина да сме имали някаква връзка. Искам време, в което всички да се забавляваме заедно.”
Затова той пее и танцува. Подготовката му отнема повече от месец. От избора на песни до хореографията, програмата и игрите – всичко минава през него.
“През последните 15 дни се концентрирам върху песните и хореографията. Имам високи очаквания от начина, по който хората ще реагират на тях.”
И Джун Ги говори развълнувано, сякаш няма търпение за следващата си изява на сцена.
И все пак не отне дълго, преди да изчезне развълнувания му вид. Причината – “Moon Lovers – Scarlet Heart: Ryeo”. Когато започнахме темата за драмата, можех да видя как тъгата в очите на Уанг Со заемат мястото на вълнението му преди малко.
“Имам големи тревоги относно рейтинга.”
Предвид звездния каст и шумотевицата около продукцията заради хитовата китайска версия и роман, на които е базирана драмата, рейтингът е разочароващ.
“Срамота. Актьорите и екипът работихме много. Преминахме през много неприятности…”
Въпреки рейтингът, драмата стана гореща тема още на следващия ден след началото. Комплиментите за играта на И Джун Ги не спираха. И все пак той не се оправдава. “Не съжалявам за нищо. Когато си главния актьор, трябва да бъдеш отговорен за
постиженията в бокс-офиса и зрителския рейтинг. Сега, докато гледам драмата, търся липсващите елементи.”
Контролът на И Джун Ги не приключва само до драмите, които се излъчват в момента. Той чете и всички коментари след статиите в интернет.
“Не гледам само моите проекти. Следя почти всички настоящи драми и филми в киното. Правя го, защото искам да анализирам какви са предимствата на номер 1 драмата и каква е причината за провала на проектите, които не показват добри постижения. Това може да ми помогне да се представя по-добре, както и в избора ми на следващ проект.”
Това не е урок “научи се как” за актьор с 13-годишна кариера. Ако го слушате как говори, ще разберете тайната му за предпазване от скандали.
“Обичам да си стоя у дома. Когато се събудя, отивам да тренирам, после се връщам у дома и гледам драми или филми. Когато ми стане скучно, играя игри. Толкова много обичам игрите, че имам допълнителен компютър само за игри. Животът ми е толкова скучен, че не се налага да се справям с личния живот.”
Той признава, че не е стъпвал в нощен клуб от края на 20-те си години. Среща се само със шепа приятели.
“Хора от агенцията, колеги от предишни проекти или приятели от живота, които нямат общо с тази индустрия. Това е. Всеки път излизам с едни и същи хора. Затова личният ми живот не е популярна тема.”
Това не означава, че е близък с тези няколко приятели.
“Мисля, че не съм добър приятел за тях. Гледам на нещата около мен по-хладно. Такъв съм и към приятелите ми. Не си правя упражнения на устата и не сипя комплименти по техен адрес. Когато те кажат нещо хубаво за мен, се правя, все едно не са го казали. Приятелите ми са същите като мен. Казват, че с какъвто се събереш, такъв ставаш.”
Тогава как ще обясните вниманието, с което се отнася към фен срещите? И Джун Ги казва, че това е неговия начин да се справи с липсата на обич.
“Давам свобода на привързаността, която не споделям с приятелите си, пред феновете ми. Наистина. Дори приятелите ми започват да завиждат.”
Не познаваме истинския И Джун Ги, благодарение на това, че крие личния си живот. Зад хубавия външен вид, той е лидер, който като истински мъж ефективно управлява екипа си. Когато сериозната фасада падне, веселият му характер излиза наяве.
Той си припява бързи песнички по време на снимките, а понякога дори започва да танцува.
“Изпълнявам ролята на създател на настроение на снимачната площадка. За да създадем добър продукт, между екипът и актьорите трябва да паднат стените.”
Той не е по-различен във връзките. “Има много обич в мен.”
Като се замисля, линиите на острите му очи, на които би могъл да си порежеш пръст, стават във формата на полумесец, когато се усмихне. Сякаш мъж като него не може да сдържи любовта си, когато има приятелка.
“Наясно съм за заобикалящите ни хора, както и приятелката ми. Затова откритата връзка може да бъде проблем. Съжалявам за срещите ми, но прекарвам много време у дома. Понякога готвя вкусна храна и гледаме интересни филми заедно.”
Вече е в средата на 30-те си години и е време да помисли за брак.
“Мисля за това още от времето, когато излязох от армията. И все пак не бързам.”
И Джун Ги не дава клиширани отговори като: “Защо да бързам, като сега не се срещам с никого?” или “Търся точния човек.” Вместо това дава още по-абсурдна причина.
“Сега за мен е важно друго нещо. Искам да затвърдя позицията си като актьор. Не трябва просто да показвам добра игра. Искам да бъда избиран от хората. Нека първо да постигна това, после мога да мисля за срещи и брак.”
Животът на актьорът се състои в мисли за актьорската игра по цял ден, а това изглежда наистина жестоко.
“Точно така. Понякога се чувствам разочарован от самия себе си.”
Между другото, защо актьор, който агонизира по играта си по цяла нощ, напоследък участва само в исторически драми? Едва ли е наясно с факта, че това е минус за актьор, ако се фокусира само върху един жанр или роли. И Джун Ги, който има
мрачен вид, започва силно да се смее. “Всичко е различно. Като започнем от периода, в който се развива историята, ролите, обстоятелствата, в които се намират героите. Тревожех се от работата и героя и без да осъзная, избирах само исторически проекти. А след това си казвах… “О, още една историческа…” Истината е, че не бях толкова притеснен, когато избрах “Moon Lovers – Scarlet Heart: Ryeo”. Исках да участвам в романтична комедия или в екшън. Също така исках да намеря своя чар сред различните герои. Мисля, че до някаква степен успях, след като виждам колко любов получи героя ми Уанг Со чрез драмата.”
Скръбта му ще бъде облекчена поне мъничко чрез холивудския филм “Resident Evil: The final Chaper”, който ще излезе през януари следващата година. Той вече показа силно екшън присъствие в трейлъра на филма.
“Не можем да говорим за напредък в Холивуд. Участието ми е специално, между 5-10 минути. По-добре е да го наречем опит в Холивуд.”
Сега, когато си се погрижил и за екшъна, остана само с романтичната комедия.
“Играя повече от 10 години, но все още има много неща, които искам да покажа. Все още не съм намерил комфортна роля, която да покаже истинското ми аз. Искам скоро да срещна нов проект, който да ми даде нови криле.”
Дали защото не отбягваше или не опитваше нарочно да откаже отговор на трудните въпроси? Снимките и интервюто, които започнаха по обяд, приключиха доста след определеното време. Макар и вече тъмно, навън все още имаше фенове, които го чакаха. (дори повече от по-рано) Пожелавайки им да се приберат безпроблемно у дома, И Джун Ги помаха на всеки един от тях. Изглеждаше толкова естествено, все едно го прави постоянно. Точно като сцена от романтичен филм.

И Джун Ги обвинява себе си за ниския рейтинг на “Moon Lovers – Scarlet Heart: Ryeo”


Последният епизод на корейската драма “Moon Lovers – Scarlet Heart: Ryeo” ще бъде излъчен утре (1 ноември). От началото на сериала в края на август, продукцията кръжи в едноцифрения рейтинг, но чудото се случи по време на 18 епизод, когато рейтингът достигна 10,1%. За продукция с бюджет 13 млрд. долара, рейтингът в Корея е далеч от идеалния. И Джун Ги, който е в ролята на 4-я принц, проведе имейл интервю със сингапурски репортер. По време на интервюто отговори на всеки труден въпрос относно ниския рейтинг с благоприличие и укор към самия себе си.
И Джун Ги каза: “Тъжен съм, защото целият екип работи наистина много. Оригиналната версия бе много добре приета, така че се чудехме дали ще можем да постигнем същия успех.  Както и да е, не съжалявам, че приех ролята, но се чувствам отговорен за ниския рейтинг.”
Често много корейски звезди са предпазливи и уклончиви по теми за ниския рейтинг, за да не навреди това на звездния им имидж. И Джун Ги обаче не само говори по тази чувствителна тема, но също така смело хвърли вината върху себе си. Той е щастлив, че драмата е изключително популярна извън Корея, включително и в Сингапур. Самият той сподели, че е много благодарен.
Конкурентната му личност се цели към високи постижения за себе си и останалите.
И Джун Ги е гледал 10 епизода от китайската версия, за да се подготви и да си помогне в изграждането на 4-я принц. След като е прочел сценария, е забелязал, че корейският 4-ти принц е по-тъмен от оригиналния, затова се шегува: “Не само че е по-тъмен като личност, но и стилът му е по-тъмен.”
Наистина, повечето от костюмите на Уанг Со са в тъмната гама.
Попитан дали самият той има тъмна страна, И Джун Ги демонстрира остроумието си: “Тъмната ми страна е тъмната ми коса.”, а след това отговаря сериозно: “Имам високи очаквания както от себе си, така и от останалите. Винаги се старая да изпъквам във всичко, което правя и по този начин може да изглеждам състезателна личност в очите на останалите. Смятам, че е хубаво да има състезание и няма нищо лошо в това да искам да победя.”
Той споделя, че е страдал като Уанг Со. Още от малък Уанг Со не е получил майчина любов. И Джун Ги е работил много върху външния си вид, за да покаже зверщината и вътрешния смут в измъчената душа на 4-я принц. Отслабването му с 15 кг за ролята се превърна в новина. Той споделя, че преднамерено се е изолирал и е лишавал сърцето си от всякакви емоции преди снимките, за да може да почувства огромната самота и отчаяние на героя.
Не веднъж И Джун Ги ни очарова със звездната си игра в драмата. Можете да усетите огромната тъга в очите му, когато се среща с майка си. Емоционалният му срив при смъртта на майка му бе трогателна сцена. Сълзите му за неполучената майчина любов ще докоснат всяка струна на сърцето ви. Изглежда, че И Джун Ги е имал същата съдба като Уанг Со в миналото. След като е избрал да стане актьор, не е открил подкрепа в семейството си. И все пак той не спира да следва мечтата си. Напуска Пусан и заминава за Сеул, балансирайки между почасовата работа и участието на множество кастинги. Явил се е на повече от 200 кастинга без успех, затова започва кариерата си като модел в реклама.
Повратната точка в кариерата му е, когато е избран за участие в “King and the Clown”. Но и тогава успехът не е бил лесен. И Джун Ги се явил на 3 кръга от кастинга, преди да победи 1000 души, борещи се за ролята.
И Джун Ги е наясно, че е оптимист с душа на борец и затова е успял да преодолее всички препядствия и да стане човека, който е сега.
Сцените с целувки са неговият подарък за рождения ден на И Джи Ън.
В “Moon Lovers – Scarlet Heart: Ryeo” той носи маска и разчита само на половината от лицето си за игра и емоции. И Джун Ги приема това за изключително интересно. “Истината е, че актьорската игра не е само изражение на лицето. Трябва да се използват очите, езикът на тялото, химията с колегите ти и начинът, по който си казваш репликите. Аз ползвам всичко това, за да предам ефективно емоциите на героя си.
И Джун Ги работи за първи път с И Джи Ън в тази драми и не спира да сипе комплименти за нея. “Ролята на И Джи Ън, Хе Су, съвсем не е лесна. От самото начало ролята изисква много емоционални спадове и възходи и истината е, че бях притеснен дали тя ще се справи. Смятах, че ще е под огромно напрежение. Но скоро осъзнах, че тревогите ми са безсмислени. Талантът й и способността й да се фокусира върху работата е това, за което най-много й се възхищавам.”
Двамата имаха много сцени с целувки в драмата. И Джун Ги споделя: “На рождения ден на И Джи Ън заснехме първите няколко сцени с целувки. Шегувах се с нея, че целувките ми са подаръкът й за празника. Е, вярно е, че подаръкът ми не беше неин избор, но на мен ми хареса.”В драмата И Джун Ги, И Джи Ън и Канг ха Нъл са свързани в любовен триъгълник. Попитан как би подходил в подобна ситуация в реалния живот, той отговаря, че би избрал да се отдръпне, за да погледне ситуацията безпристрастно. Той казва: “Каквото е твое, ще бъде твое. Нямаше ли такава песен на английски? (И Джун Ги има предвид “Que sera sera”, което означава да не притискаш нещата, а да оставиш  всичко да поеме своя ход на действие.)